Vývoj hlasovej interaktívnej služby

Vývoj hlasovej interktívnej služby je komplexný iteratívny proces. Tento proces si priblížime najlepšie tak, že budeme pracovať na reálnych úlohach a podľa pokynov zadania prejdeme jeho jednotlivými etapami.

Zadania

Teraz, nakoľko ste už zdatní v písaní VoiceXML aplikácií si svoje vedomosti vyskúšate pri vytváraní zaujímavých aplikácií. Najprv si prečítajte podmienky zadania a následne si vyberte jedno zo zadaní, uvedených nižšie.

Zadania vytvárajte pre rečovú platformu OptimTalk, tak aby mohla byť pomocou nej realizovaná.

Podmienky zadania

Projekt bude pozostávať z teoretickej a praktickej časti.

Teoretická časť

V teoretickej časti autor zadania uvedie:

  • Originálny text zadaného problému,
  • Projektovú prípravu pozostávajúcu z:
    • návrhu a koncepcie riešenia,
    • identifikované podúlohy riešenia,
    • časový plán riešenia,
    • náčrt vývojového diagramu
  • Finálny vývojový diagram hlasovej služby,
  • Výsledky subjektívneho testovania
  • Stručný návod na jej používanie.
  • Finálna prezentácia vytvorenej aplikácie určená koncovým používateľom
Praktická časť

Za praktickú časť sa považuje vypracovanie pridelenej aplikácie.

Zadanie je potrebné navrhnúť a vypracovať ako viac-dokumentovú aplikáciu v jazyku VoiceXML s prevažne externými gramatikami v XML formáte. Podmienkou je využitie aspoň jedného koreňového dokumentu aplikácie (ARD). Aplikácia bude ďalej obsahovať nasledovné prvky a elementy:

  • element <menu> s minimálne troma možnými voľbami,
  • minimálne jeden subdialóg,
  • obsluhu udalostí pomocou elementov <link> (exit, help – aktívne počas celej doby trvania dialógu),
  • obsluhu udalostí NOINPUT a NOMATCH (max. trojnásobný počet prečítaní),
  • elementy <prompt> s max. 5s čakaním na odozvu užívateľa,
  • alternatívy a opakovania v gramatikách,
  • zakomponovanie <audio> elementov slovenskej syntézy reči v rámci výziev do ARD (syntéza dostupné na adrese: kemt-old.fei.tuke.sk:1025/synteza_web/text.html ),
  • elementy sémantickej interpretácie (<tag>),
  • odkazovanie sa na pravidlá v gramatike,
  • testovanie podmienok,
  • komentáre v zdrojových kódoch.

Prílohou zadania bude zdrojový kód aplikácie a projekt v elektronickej forme. Papierová forma zadania bude obsahovať titulnú stranu, ktorej vzor je možné stiahnuť zo systému Moodle v sekcii MRA.

Evaluácia

Pokyny pre hodnotenie Vami vytvoreného dialógového systému:

Dialógový systém, ktorý navrhnete musí byť podrobený subjektívnym testom (Viac o evaluácií na nasledujúcom cvičení). Toto testovanie bude prebiehať formou dotazníkov. Pre vytvorenie a následne vypĺňanie dotazníkov, použite prosím stránku https://www.google.sk/intl/sk/forms/about/ (formuláre google/goolge forms). Tam je potrebné zadefinovať nižšie uvedené otázky. Do tohto testovania je nevyhnutné zapojiť minimálne Vašich 5 spolužiakov (vzájomné otestovanie navrhnutých aplikácií). Výsledky hodnotenia aplikácie nie sú predmetom hodnotenia zadania, budú slúžiť ako spätná väzba pre Vás. Otázky vo formulároch pre subjektívne hodnotenie navrhnutých služieb budú nasledovne:

  1. Vyhľadal/sprístupnil systém informáciu, ktorú ste požadovali?
    • Áno – čiastočne – nie
  2. Vyhľadanie/sprístupnenie informácie trvalo:
    • Veľmi dlho – primerane – krátko
  3. Systém robil chyby:
    • Často – zriedkavo – nerobil chyby
  4. Dialógy boli:
    • Veľmi stručné – jednoduché – vecné – pridlhé
  5. Komunikácia so systémom bola:
    • Umelá – prirodzená
  6. Vzájomnú spoluprácu so systémom hodnotíte ako:
    • Nízku – priemernú – vysokú
  7. Inteligenciu systému hodnotíte ako:
    • Nízku – priemernú – vysokú
  8. So systémom som:
    • Spokojný, uveďte prečo:
    • Nespokojný, uveďte prečo:
    • Čiastočne spokojný, uveďte nedostatok:

Z daných dotazníkov je potrebné vytvoriť grafy a slovne zanalyzovať získane výsledky!

Zoznam zadaní

1. Donášková služba

Vytvorte rečovú dialógovú aplikáciu pre automatické objednávanie jedál, ktorá bude realizovať nasledujúce úkony:

  • výber z ponuky jedál a nápojov (pizza/teplé jedlá/studené jedlá/nápoje)
  • prečítanie ponuky podľa zvolenej oblasti
  • výber jedla, „vloženie do košíka“
  • sumarizácia požiadavky
  • zadanie adresy, poschodia, mena (spellovanie)
2. Dopravný servis

Vytvorte službu "Dopravný servis pre Slovensko" (rozdelenie na regióny a pod.), ktorá bude umožňovať:

  • výber regiónu
  • výber typu správ, ktoré zaujímajú užívateľa (obmedzenia, hliadky, radary, hraničné prechody)
  • prehratie správ
  • nahlásenie novej udalosti (obmedzenia, hliadky, radar, nehoda)
3. Telefónny zoznam TUKE

Vytvorte službu, ktorá umožní prehliadať telefónny zoznam Technickej Univerzity v Košiciach (demo), tak aby bol umožnený:

  • výber fakulty
  • výber pracoviska
  • voľba zamestnanca
  • oznámenie čísla, emailu, čísla dverí
4. Rezervácia ubytovania

Vytvorte hlasovú službu pre rezerváciu ubytovania (rezervácie hotelovej izby), tak aby umožňovala:

  • výber hotela (spoločnosť a mesto)
  • výber dátumov príchodu a odchodu
  • výber stupňa komfortu (základný/apartmán)
  • zobraziť ponuka voľných izieb na základe dotazu
  • zadanie čísla kreditnej karty
  • sumarizáciu rezervácie
5. Požičovňa áut

Vytvorte hlasovú službu pre vypožičiavanie áut, ktorá umožní:

  • výber kategórie auta (malé, stredné, veľké, dodávka)
  • výber miesta prevzatia a miesta odovzdania
  • výber dátumu pristavenia a dátumu odovzdania
  • výpočet ceny prenájmu
  • sumarizáciu požiadavky.
6. Obchod s CD a DVD

Vytvorte hlasovú službu pre obchod s CD a DVD, ktorá umožní:

  • prihlásenie do obchodu cez login a heslo
  • výber „regálu“ – CD/DVD
  • výber žánru
  • prehrá ponuka titulov
  • výber titulu, vloženie do košíka
  • kalkulácia ceny
  • sumarizácia požiadavky.
7. Prihlasovanie na skúšku

Vytvorte hlasovú aplikáciu pre systém prihlasovania sa na skúšku, ktorá umožní:

  • prihlásenie sa do systému (login a heslo)
  • výber ročníka štúdia
  • výber predmetu
  • prečítanie termínov a výber konkrétneho
  • prihlásenie sa študenta (overenie voľnej kapacity)
  • sumarizáciu.
8. Medicentrum

Vytvorte hlasovú aplikáciu pre objednanie pacientov na vyšetrenie v Medicentre, ktorá umožní:

  • výber ambulancie a výber lekára
  • výber dátumu a času vyšetrenia
  • zadanie mena (spellovanie) a tel. čísla
  • zadanie poistenia
  • sumarizácia
9. Call centrum mobilného operátora

Vytvorte hlasovú aplikáciu pre call centrum mobilného operátora, ktorá umožní:

  • prihlásenie
  • prehľad faktúr (výber faktúry podľa mesiaca)
  • zaplatenie faktúry (oznámenie sumy, zadanie čísla kredit. karty a dátumu expirácie)
  • prehratie informácií o stave (zostávajúce minúty, prevolané minúty, víkendové minúty, SMS, suma nad paušál)
10. Pripomienkovač

Vytvorte hlasovú aplikáciu pre službu „pripomienkovač“, ktorá umožní spravovať udalosti klienta. Aplikácia nech umožňuje:

  • prihlásenie sa loginom a heslom
  • prehrať menu: prečítať udalosti/pridať udalosť/odstrániť udalosť
  • zrealizovať tieto činnosti (zadanie dátumu udalosti, typu udalosti, času udalosti)
11. Cestovná kancelária

Vytvorte hlasovú aplikáciu pre systém rezervácie dovolenky, ktorá umožní:

  • výber spôsoby dopravy – letecky, autobusom, samostatne...
  • prečítanie termínov a výber konkrétneho (rôzne dĺžky pobytu – 7 dni, 11 dni a pod.)
  • zadanie počtu osôb
  • zadanie osobných údajov osoby – meno, adresa, č. OP
  • zadanie čísla kreditnej karty
  • sumarizáciu.
12. Dochádzkový systém

Vytvorte hlasovú aplikáciu pre službu „Dochádzkový systém“ v práci, ktorá umožní:

  • výber medzi rôznymi oddeleniami podniku
  • zadanie mena a osobného čísla zamestnanca
  • zadanie času príchodu do práce, odchodu, dovolenky, návštevy lekára a pod.
  • sumarizáciu pracovného času
  • výpočet pracovných hodín za deň – denná mzda
13. Rezervačný systém leteniek

Vytvorte hlasovú aplikáciu pre rezerváciu leteniek, ktorá umožní:

  • výber leteckej spoločnosti
  • zadanie odletovej a príletovej destinácie
  • výber miesta na sedenie – economy, business, first...
  • výber dátumu odletu
14. Voice Banking

Vytvorte hlasovú aplikáciu Voice Banking, ktorá umožní:

  • prihlásenie klienta
  • výber účtu klienta
  • zobrazenie stavu účtu – aktuálny zostatok
  • zobrazenie pohybov na učte
  • realizáciu platby – zadanie č. účtu, sumy atď.
  • odpočítanie platby z účtu – zobrazenie zostatku pri sumarizácii
15. Knižnica

Vytvorte hlasovú aplikáciu zabezpečujúcu rezerváciu kníh z verejnej knižnice, ktorá umožní:

  • prihlásenie čitateľa
  • výber žánru knihy na vypožičanie
  • zobrazenie konkrétnych kníh, ktoré je možné požičať
  • zadefinovanie „od-do“ pri konkrétnom výbere
  • sumarizáciu.
16. Správy pre nevidiacich

Vytvorte demo hlasovú aplikáciu, ktorá bude čítať správy z rôznych oblastí. Bude umožňovať:

  • výber sekcie správ (domáce, zahraničné, športové, ekonomické, zábavné, vedecké, ...)
  • výber časového obdobia, za ktoré sa majú "stiahnúť" správy
  • prečítanie názvov článkov v danej sekcii
  • prečítanie zvoleného článku
17. Dispečing Taxislužby

Vytvorte demo hlasovú aplikáciu, ktorá bude slúžiť ako dispečing taxislužby, kde bude možné zavolať a objednať si taxi: Aplikácia musí umožňovať:

  • zadať východziu polohu (adresu)
  • cieľovú adresu
  • čas
  • dátum
  • počet osôb
18. VoiceEmail demo

Vytvorte demo hlasovú aplikáciu, ktorá bude umožňovať prístup k emailom cez telefón:

  • bude umožňovať identifikovať užívateľa podľa hesla
  • prehrá informácie o nových emailoch (kedy prišli, subject a odosielateľa)
  • umožní prehrať vybraný email
  • umožní odpovedať na email prednastavenými jednoduchými odpoveďami
19. Dotazník spokojnosti zákazníka mob. operátora

Vytvorte demo hlasovú aplikáciu, ktorá bude realizovať dotazník spokojnosti zákazníka mob. operátora. Zostavte takýto dotazník a implementujte ho ako hlasový dialóg pomocou VoiceXML.

20. Nahlasovanie porúch

Vytvorte demo hlasovú aplikáciu, ktorá bude umožňovať nahlásiť poruch na dispečing bytového družstva. Aplikácia má umožňovať:

  • identifikáciu osoby
  • identifikáciu bytového domu
  • výber typu udalosti (problém s vodou, plynom, elektrinou, ...)
  • výber vhodného dátumu realizácie opravy (urgentné-ihneď, dôležité, plánované)
21. Objednávka jedla v jedálni

Vytvorte demo hlasovú aplikáciu, ktorá bude umožňovať zamestnancom vybrať a objednať si jedlo z dennej ponuky jedálne. Aplikácia bude umožňovať:

  • identifikáciu pracovníka
  • výber jedálne TUKE
  • prečítanie menu na zvolený deň
  • výber z menu
  • objednanie jedla (rezerváciu)
22. Voice Translátor

Vytvorte demo hlasovú aplikáciu, ktorá bude umožňovať prekladať slová z jazyka do jazyka. Aplikácia bude umožňovať:

  • výber zdrojového jazyka
  • výber cieľového jazyka
  • preklad zadaného slova (obmedzený počet slov)
  • prehratie informácií o zadanom slove (kontext použitia, gramatické kategórie a pod.)
23. Hra Lodičky

Vytvorte demo hlasovú aplikáciu, ktorá bude realizovať hru Lodičky.

24. Autobazár

Vytvorte demo hlasovú aplikáciu, ktorá bude umožňovať prezeranie ponuky autobazáru. Aplikácia bude umožňovať:

  • vyhľadať auto podľa rôznych parametrov
  • rezervovať auto
  • zadať svoje údaje k rezervácii
25. Zábavný kvíz

Vytvorte demo hlasovú aplikáciu, ktorá bude realizovať vami vybraný zábavný kvíz pomocou dialógu v jazyku VocieXML.